Wednesday, December 14, 2016

2016

Nampaknya I'm back every once a year, macam ritual. As expected, this is like home to me. Ruang yang dah saksikan jatuh bangun seorang Shahila. Sungguh aku nak tulis semua, jadi blogger macam dulu. Albeit syok sendiri.

Nak tulis semua pedih,
Nak tulis semua cerita kita.
Tapi, it's too much to write.
Dunia tidak boleh tahu.

Nak cipta satu ruang baru.
Tapi jari terkedu.
Kerana, Dunia tidak boleh tahu.

Aku gerak seinci ke depan,
Aku gerak dua inci ke belakang.
Aku lari ke depan,
Aku kembali ke paling belakang.

Rebah penat.
...
Peluk tubuh.
Kau kuat Shahila.
Sikit lagi ya, aku pujuk diri aku, setiap hari, setiap kali.

:
:
:
:
:

Even when there is you, I am still missing you.
Sakit. Sakit. Perit. Pedih.

Semoga semua akan baik baik sahaja.
Pen has been lifted, ink has dried.

Untuk Shahila di masa hadapan.
(Mungkin Shahila 2017?)
Semoga awak akan jumpa cahaya dan bahagia.
Kalau awak masih sedih;
Awak kuat untuk lap air mata.
You will be fine, We will be fine, sayangshahila.
Just a little bit more. Kita yang 'sekarang' akan bertahan'.
Supaya di masa depan,
Shahila dan Shahila yang kuat akan berjumpa.
For now, I will persevere.
So you too, Shahila masa hadapan, berbahagialah.


No comments: